Velande tankar


Kalives (Kreta) förra hösten.

ÅH, jag är sämst på det här med bloggande. Ska jag eller ska jag inte...???

Det har hänt en helt del sen sist jag skrev. Konstigt vore väl annars då sista inlägget skrevs för cirka fem månader sedan. Jag/vi har hunnit bocka av både nytt jobb och ny bil men just nu njuter vi av glada dagar som semesterfirare och planerar att vara det fram till den 8 augusti.

Jag är precis hemkommen efter en mysig dag tillsammans med Åsa och hennes underbart söta dotter Stella. Vi träffades för en lunch på Tingsgården men hann även med lite butiksspan.
Söta Åsa hade med sig en försenad 25-års present till mig, receptboken "Macaron, ett utsökt franskt bakverk". Boken känns både lyxig och underbart söt på en och samma gång och jag har redan sett ut det första receptet som ska provbakas. 
Jag har även fått böckerna "Choklad- en samling läckra recept" och "Om jag var din hemmafru - eller hur man får en vardag att smaka som en lördag" i present den gångna månaden. Om jag var din hemmafru är ett riktigt litet mästerverk och dessa tre böcker är perfekta som present till någon som fyller eller som en trevlig liten gå-bort present.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0